Kolekcje sygnowane nazwiskami aktorek, piosenkarzy czy influencerów to znana nie od dziś metoda na reklamę i sprzedaż produktów. Najczęściej spotykamy je w branży odzieżowej, obuwniczej czy kosmetycznej. Zwłaszcza w tych pierwszych dwóch kluczowe znaczenie ma wygląd produktów – chcemy być przecież modni, na czasie. Design butów, ale też opakowania perfum, możemy chronić wzorem przemysłowym. Dzięki ochrona designu trwa nawet 25 lat. Jeśli Twój model buta ma być bestsellerem to zdecydowanie warto mieć go na wyłączność. Jak każde prawo, wzór przemysłowy stawia przed Tobą pewne wymagania: nowość i indywidualny charakter. Wcześniejsze ujawnienie wzoru to jeden z najczęstszych powodów unieważniania praw do wzorów. Do tego może się okazać, że unieważnienie jest z Twojej winy, albo właśnie winy współpracującego z Tobą artysty. Przekonała się o tym Puma i Rihanna. W tym artykule powiem Ci co zrobili źle!